Tilbage til Menu
Gud Er På Din Side I Dag!

Hvis Gud er for os, hvem kan så være imod os? Romerne 8:31.

Romerne 8:31
indeholder et stærkt retorisk spørgsmål, og jeg opfordrer dig til at huske det udenad. Desværre er der stadig nogle troende i dag, der undrer sig: "Er Gud virkelig for mig?" Nå, min ven, Guds ord siger IKKE " måske er Gud for os" eller "forhåbentlig er Gud for os." Den siger simpelthen: "Hvis Gud er for os, hvem kan så være imod os?"

Ja, når Gud er for dig, hvilken modstand kan da lykkes imod dig? Når Gud selv kæmper for dig, forsvarer dig og retfærdiggør dig, hvilken modgang eller modstander kan stå imod dig? Der er ingen! Halleluja!

Men pastor Prins, hvordan kom Gud til at være på vores side? Selvom jeg er kristen i dag, fejler jeg stadig og mangler Guds hellige standarder. Jeg mister stadig besindelsen på vejen nu og da, og fra tid til anden bliver jeg stadig vred på min kone og børn. Hvorfor skulle Gud være på min side, når jeg fejler? Ved du ikke, at Gud er hellig?

Alle gode spørgsmål. Lad mig fortælle dig, hvorfor Gud er på vores side. Svaret findes ved korset. Blodet, som Jesus Kristus, Guds søn, udgød på korset, satte Gud på din side. I dag kan Gud være for dig, selv når du fejler, fordi Jesu blod har vasket dig hvidere end sne!

Har du set Cecil DeMilles film, De ti bud , eller animationen, Prinsen af Egypten? Kan du huske, hvad der skete påskenatten? Israels børn smurte lammets blod på deres dørstolper.

Hvad gjorde blodet? Blodet satte Gud på deres side! Ingen af de familier, der havde lagt blod på deres dørstolper, behøvede at frygte deres førstefødte børns død.

Tænk nu over dette et øjeblik. Blev Israels førstefødte børn skånet den nat på grund af deres perfekte opførsel og opførsel, eller blev de skånet på grund af lammets blod? Selvfølgelig var det på grund af lammets blod!

På samme måde velsigner Gud dig ikke, som en ny pagtstroende, baseret på din perfekte opførsel og adfærd. Han er for dig i dag på grund af det fuldkomne Lams blod – Jesus Kristus.

Derfor behøver vi som troende i dag ikke at kæmpe for os selv. Jeg kan godt lide at sige det på denne måde: "Hvis Gud er for os, hvem har så med held komme imod os?"

Husk altid, at Gud er på din side i dag på grund af Jesu blod. Han's hellighed og retfærdighed, som mennesker er bange for, er nu på din side på grund af Jesu blod. Han's ufortjente gunst er på din side, og alle himlens ressourcer er dine, på grund af Jesu blod!

Hvem kan nu med succes komme imod dig? Ingen ildebefindende, ingen sygdom, ingen kreditor, ingen ond beskyldning, ingen sladder – intet våben, der er bruges imod dig, kan med held komme imod dig (Es. 54:17)!

Til Dag 6
OP